Repartiment sexista de joguets a la cavalcada de reis 2015

toy planet

Les institucions públiques han de fomentar unes polítiques de gènere igualitàries, les pròpies d’una societat avançada i justa. És per això que Compromís denuncia el repartiment sexista de joguets que es va fer als xiquets i xiquetes de Vilamarxant per part de l’ajuntament durant la cavalcada de reis del passat gener:  nines per a les xiquetes i camions per als xiquets. Contribueix a perpetuar una concepció sexista i patriarcal de la societat, basada en l’atribució de rols predeterminats a xiquets i xiquetes. A més d’electoralista, ja que no s’havia produït amb anterioritat , però sí  en any electoral.

És bo que l’ajuntament es preocupe de portar il·lusió i felicitat als nostres menuts, especialment als xiquets que viuen en famílies amb pocs recursos. Però sobretot cal fer-ho fomentant, entre d’altres coses,  la  creativitat, el repartiment igualitari de tasques de la llar i  la no atribució de rols pel fet de ser d’un sexe o d’un altre.

Foto: toyplanet.es

Arxivat en: General