Aquest dilluns va tindre lloc l’acte de campanya del 28 A de Compromís a Vilamarxant, amb la presència dels candidats a les Corts, Fran Ferri i Juan Ponce; la candidata al Congrés, Clara Ferrando i els components de la candidatura de Vilamarxant, Voro Golfe i Raquel March

Acte 28 A Vilamarxant

Aquest dilluns, la Casa de la Cultura de Vilamarxant va acollir l’acte de presentació de candidatures de Compromís per a les eleccions del 28 d’abril.

Mig centenar de persones van estar presents en aquest esdeveniment en el qual van intervindre els candidats a les Corts, Fran Ferri i Juan Ponce; la candidata al Congrés, Clara Ferrando; el candidat a l’alcaldia de Vilamarxant, Voro Golfe i la candidata per Vilamarxant, Raquel March.

Acte 28 A Compromís VilamarxantVoro Golfe va ser l’encarregat d’obrir la sessió, fent referència a les millores que, durant aquesta legislatura, s’han fet a la Casa de la Cultura, com les reformes per a garantir la visibilitat a tota la sala, la professionalització de les instal·lacions i, sobretot, l’esforç per a omplir de contingut l’espai “amb una programació contínua i diversa”.

També va recalcar el treball que s’ha desenvolupat des de les regidories gestionades per Compromís per Vilamarxant: Cultura, Educació, Medi Ambient, Benestar Social, Polítiques d’Igualtat i Esports. “Han sigut quatre anys d’activitat intensa i, de vegades, hem tardat en aconseguir els resultats desitjats. Amb tot, ha pagat la pena treballar per a millorar la vida de les veïnes i veïns de Vilamarxant”, va remarcar.

Segons va afirmar, “les actuacions en les nostres àrees han completat bona part del programa electoral de Compromís del 2015 i  les hem dutes a terme amb recursos propis però, moltes d’elles no hagueren eixit endavant sense l’ajuda d’altres administracions com la Generalitat i la Diputació”.

Així, per exemple, els serveis socials de l’Ajuntament disposen de dues persones més, a més del treball d’una psicòloga. El suport de l’administració autonòmica també s’ha vist reflectit en l’increment del nombre de places en el primer cicle d’educació infantil i en la gratuïtat de l’ensenyament de 2-3 anys als centres escolars públics.

Per això, Voro Golfe va recordar que el 28 d’abril “amb el vostre vot ens juguem si volem que aquests diners i ajudes continuen arribant al poble i s’invertisquen en iniciatives socials, davant els anuncis populistes, però sense massa contingut, que s’han dut a terme en altres legislatures”.

“Volem veure molts somriures a les urnes. Somriures de les persones a les quals volem continuar ajudant. Hem demostrat que som una coalició que dialoga a les institucions  i ho farem sempre pel benestar de les ciutadanes i ciutadans dels municipis valencians”, va concloure.

Acte 28 A Compromís VilamarxantVoro li va donar pas a la candidata de Compromís per Vilamarxant, Raquel March. Es va definir com una veïna del poble amb ganes “de treballar per la protecció del nostre patrimoni natural i pel benestar animal”. Per això, va assegurar que “el grau de maduresa d’una societat es mesura pel tracte que dona als animals”. Raquel destacava que “he decidit sumar-me al projecte de Compromís perquè crec que és la formació que recull aquestes inquietuds que compartim moltes veïnes i veïns de Vilamarxant”.

Propostes mediambientals, socials i de regeneració democràtica

També va dirigir-se a les persones assistents el veí de Vilamarxant, company i candidat a les Corts, Juan Ponce qui, en primer lloc, va voler agrair la feina desenvolupada per Rosa Blanes, Manolo Bernad i Voro Golfe al capdavant de les seues regidories durant aquesta legislatura.

Un altre dels missatges que va recalcar és que, durant aquests quatre anys, el parlament valencià ha aprovat “més de 70 lleis, el triple que en qualsevol legislatura normal; cosa que exemplifica el nostre tarannà democràtic”.

Acte 28 A Compromís VilamarxantPonce va destacar que “amb l’arribada al govern autonòmic, i al d’altres administracions com l’Ajuntament de Vilamarxant, les forces del canvi hem tret fora més de 200 membres del Partit Popular imputats en diversos casos de corrupció”. Segons el seu parer, “hem recuperat la dignitat com a poble. Ara no se’ns assenyala com a una societat corrupta, com passava en les legislatures passades”.

En matèria mediambiental, va voler expressar “l’esforç en la lluita contra el canvi climàtic, tot i que des de Madrid no s’hagen posat totes les ferramentes possibles per a solucionar un problema que és una realitat”. Per això, Ponce va afirmar que “lluitarem perquè la Central de Cofrents estiga vivint la seua última pròrroga, fins a 2021. I que, si realment un govern liderat per Compromís aposta per les energies alternatives, es tanque eixe any”.

Acte 28 A Compromís VilamarxantLa següent a intervindre va ser Clara Ferrando, número tres de Compromís al Congrés. Clara compta amb una gran experiència en matèria de finances i va destacar que el nostre territori deixa de rebre 2.500 milions d’euros anuals per l’infrafinançament al qual ens veiem sotmesos. Per això, va remarcar que cal votar per a tindre un grup parlamentari que lluite al Congrés pels interessos de les valencianes i dels valencians i que, “ara per ara, eixa opció només la dona Compromís”. “Som l’11% de la població i volem rebre l’11% de les inversions perquè aquests diners revertisquen en l’alliberament de les autopistes, en millors infraestructures i en les millores socials que volem continuar impulsant”, va especificar.

Per això, va encoratjar les persones assistents que transmeten aquestes qüestions en el boca orella; dialogant amb coneguts per a donar-los a conéixer el potencial que la nostra terra pot tindre a Madrid amb un grup parlamentari propi encapçalat per Joan Baldoví.

Acte 28 A Compromís VilamarxantPer últim, va parlar el candidat a les Corts, Fran Ferri, qui va llançar una pregunta:” recordeu com estàveu fa 4 anys? Deien que als valencians se’ns caracteritzava per la paella i la corrupció i això ho hem canviat. Ara, ser valencià no és igual a ser corrupte, perquè ser corrupte està associat als governs i a membres del Partit Popular”.

Ferri va fer referència a algunes paraules del líder popular, Pablo Casado, qui “ha reivindicat el paper de gent com Eduardo Zaplana o Francisco Camps, amb molts casos pendents de jutjar”. A més, “l’anunci d’Isabel Bonig o de Toni Cantó d’eliminar organismes com l’Agència Antifrau o la Conselleria de Transparència diu molt d’ells”. “Per això”, continuava, “si seguim governant, crearem una unitat especial d’advocacia que treballe per a recuperar legalment els diners que ens han furtat a les valencianes i valencians en polítiques corruptes”.

Ferri també va llançar un advertiment sobre les coalicions de dretes (amb suport de l’extrema dreta) que ja governen a zones com Andalusia: “allí han eliminat l’impost de successions per als rics i, per a compensar, pujaran el preu de les escoletes d’infantil”. Un model que, amb les eleccions del 28 d’abril, espera que no tinga cabuda a la societat valenciana.

Acte 28 A Compromís VilamarxantA més de les intervencions de les candidates i candidats presents, el número un al Congrés, Joan Baldoví, va deixar un missatge gravat per a les vilamarxanteres i vilamarxanters, destacant la importància de la tasca de les polítiques i polítics i de la política municipal per a crear una societat més justa i diversa. Per això, va agrair “el treball de Voro Golfe, de Raquel March i de Juan Ponce per impulsar els canvis necessaris i desitjats a Vilamarxant i a les Corts” i els va encoratjar a continuar treballant per a fer-los “imparables”.

També es va veure un vídeo de Mónica Oltra, on destaca el canvi que la societat valenciana va experimentar fa 4 anys per a fer justícia i millorar la vida de la gent. Per això demana “el vostre vot, perquè amb ell, serem imparables”.