Les actuals instal·lacions a la plaça de l’Església tripliquen l’espai de les de la plaça de la Cisterna

Una de les propostes que des de Compromís per Vilamarxant portàrem en el programa electoral de 2015 era “crear una Biblioteca municipal digna”.

Aquesta iniciativa es va complir en maig de 2018, impulsada pel regidor de Cultura de Compromís, Voro Golfe. La nova Biblioteca triplica l’espai de les anteriors dependències ubicades a l’Edifici cultural “la Cisterna”.

Biblioteca de Vilamarxant, zona adults
Biblioteca de Vilamarxant, zona d’adults

Les antigues instal·lacions disposaven de 19 metres quadrats per a la lectura infantil i 63 metres quadrats de biblioteca per adults; mentre que a l’edifici actual hi ha 77 metres quadrats a l’àrea d’adults i 70 metres per a les xiquetes i xiquets.

A més, al primer pis s’han habilitat àrees per a l’estudi i el treball grupal o individual amb una superfície de 183 metres quadrats. Així, les i els estudiants disposen d’un espai durant tot el curs, millorant el servei de “la Cisterna” on s’habilitava la sala d’actes en època d’exàmens, cosa que impedia que aquest espai estiguera a disposició d’altres entitats o societats locals o del mateix Ajuntament.

A més, les usuàries i els usuaris poden accedir a una terrassa amb cadires i taules per a gaudir de la lectura en un altre ambient.

Biblioteca de Vilamarxant, zona infantil

La inversió va ser de més de 50.000 euros per al trasllat i l’adquisició de mobiliari nou, més còmode i específic per a cada edat i ús.

Voro Golfe destaca que “ens vam comprometre a dur endavant aquest trasllat per a oferir a les veïnes i veïns del poble unes instal·lacions d’ús públic dignes, més adequades per a la lectura i l’estudi, amb més llum, molt més espaioses i còmodes. Mentrestant, continuem treballant per a millorar i ampliar el material bibliogràfic i estem sempre pendents d’atendre les queixes o suggeriments que puguen plantejar les persones que en fan ús”.