A més, per primera vegada, se subvencionarà les i els esportistes d’elit de Vilamarxant

Durant aquesta legislatura al Consell municipal d’Esports, presidit pel regidor de Compromís, Manolo Bernad, s’ha treballat amb diverses entitats esportives amb la finalitat d’establir un sistema objectiu per a distribuir els fons econòmics destinats al desenvolupament de les activitats de clubs i associacions locals.

Des de la Regidoria d’Esports, dirigida pels regidors de Compromís Rosa Blanes (2015-2018) i Manolo Bernad, s’ha treballat per a fixar aquests criteris que estan regulats a través d’un sistema administratiu de concurrència competitiva. D’aquesta manera, s’ha abandonat el sistema nominatiu que estava vigent en anteriors legislatures i el repartiment dels fons es concreta d’una forma més equitativa, evitant qualsevol tipus de favoritisme.

Es tracta d’una de les propostes que Compromís per Vilamarxant portava en el programa electoral de 2015, on s’especificava que “millorarem els convenis amb les entitats esportives locals i establirem criteris objectius i consensuats per a la concessió de subvencions”.

Per al 2017-2018 eixes ajudes ascendeixen a 37.000 euros, mentre que les de 2016-2017 eren de 35.000 euros.

Subvencions esportistes d’elit

Subvencions esportistes elit Vilamarxant

A més, per primera vegada, la Regidoria d’Esports ha posat en marxa un procediment per a subvencionar esportistes d’elit locals, amb una consignació pressupostària de 3.000 euros per a 2018.

Per a Manolo Bernad, “l’objectiu en els dos casos és potenciar el nostre esport i donar suport a les i els esportistes i a les entitats locals perquè puguen gaudir de l’activitat competitiva o d’oci amb les majors facilitats i ajudes possibles”.