Les voluntàries i voluntaris ambientals de Vilamarxant ja han començat la seua tasca de vigilància, prevenció i informació a les zones forestals del nostre municipi.

Com l’any passat, la campanya s’ha avançat a l’inici del mes de març per actuar, en primer lloc, durant les festes falleres i minimitzar, així, els riscos que suposa llançar material pirotècnic als espais naturals del municipi.

Durant les dates festives es va informar, especialment a les urbanitzacions, sobre la normativa que no permet llançar artefactes pirotècnics prop de zones de muntanya (a menys de 500 metres d’espais forestals).

La tasca altruista de les persones voluntàries continuarà durant la primavera i l’estiu que són les èpoques en què els espais naturals de Vilamarxant reben més visites.

Voluntariat Ambiental Vilamarxant

L’equip del voluntariat s’encarrega de conscienciar les usuàries i els usuaris del Parc Natural del Túria i del Paratge Natural Municipal “les Rodanes” sobre les mesures recomanades per a evitar incendis forestals. També duen a terme vigilància activa i dissuasiva per a detectar qualsevol incidència nociva amb el medi ambient i alertar sobre aquells comportaments il·legals i irresponsables.

Des de 1997, més de 300 voluntàries i voluntaris han desenvolupat aquesta tasca fonamental als nostres espais naturals, comprometent-se activament amb la seua protecció.

El regidor de Medi Ambient de Compromís per Vilamarxant, Manolo Bernad, vol “agrair la implicació de totes les persones que, any rere any, formen part del Voluntariat Ambiental del nostre municipi. Elles i ells sacrifiquen part del seu temps els caps de setmana i en festes com les Falles perquè el veïnat estiga més conscienciat, amb l’ajuda d’altres mitjans de la Generalitat i la Diputació. El seu treball desinteressat ens aporta més tranquil·litat i així volem reconéixer-li-ho des de la Regidoria i des de tot l’equip de govern”.

Les inscripcions per a formar part d’aquest equip de voluntariat tornaran a obrir-se per a la campanya d’estiu.