Aquesta iniciativa compta amb una partida pressupostària de 66.000 euros per al 2019

Segons el projecte elaborat la passada legislatura per l’empresa EVEN, la via verda comptarà amb dues fases. La primera unirà el nostre municipi (des del Pont de Ferro) amb la via verda de Benaguasil; mentre que la segona s’ampliarà fins a Riba-roja de Túria. L’objectiu de l’anterior regidor de Medi Ambient i company de Compromís per Vilamarxant, Manolo Bernad, va ser aportar una opció més d’oci responsable a les veïnes i veïns de Vilamarxant i als visitants dels nostres espais naturals i, alhora, millorar les comunicacions sostenibles del nostre municipi amb les localitats veïnes.

El trajecte podrà fer-se en bici o a peu i recorrerà les antigues vies del tren. Per això, l’Ajuntament de Vilamarxant va signar un conveni amb ADIF, l’administrador dels terrenys, per a la seua cessió. El conveni estableix  que el consistori ha d’abonar uns 2.000 euros anuals per aquesta cessió durant 8 anys, prorrogables.

A més, hi ha al Pressupost de 2019 una partida de 66.000 euros per a la seua execució.

Així, Vilamarxant quedarà connectada amb la xarxa cicloturística de la comarca del Camp de Túria.