Simpatitzants i militants de Compromís per Vilamarxant van participar en aquesta cita, diumenge passat, on es van analitzar els resultats de les passades eleccions municipals, es van renovar els càrrecs i es van consensuar estratègies i grups de treball

Assemblea Oberta SetembreCompromís per Vilamarxant va celebrar el passat diumenge, 29 de setembre, una assemblea oberta amb simpatitzants i militants de la coalició. Cal destacar la bona participació que va estar marcada per l’assistència de moltes i molts jóvens i per la presència de noves cares que van acudir interessades per les propostes de la coalició i amb la intenció de treballar per a millorar les inciatives de Compromís per al nostre municipi i els seus habitants.

En aquest sentit, es va parlar de manera molt participativa sobre l’estratègia de treball per a la legislatura 2019-2023. Una línia que estarà marcada per liderar una oposició sensata, crítica i que siga positiva per a la localitat; presentar mocions útils i que puguen eixir endavant; recopilar propostes i inquietuds de la població i dels col·lectius locals per a traslladar-les a qui corresponga; generar grups de treball per a ser més eficients i comunicar tota la nostra feina a la població.

Una tasca que Compromís per Vilamarxant exercirà des de l’oposició. Precisament, cal recordar que en les passades eleccions municipals es va perdre l’oportunitat de negociar i mantindre un govern d’esquerres i progressista per una desena de vots.

Amb tot es va exposar que, al contrari del que va passar a la major part dels municipis on Compromís formava part de l’equip de govern però sense ostentar l’alcaldia, hem mantingut els 2 regidors de la passada legislatura, s’ha incrementat lleugerament el vot i aquest s’ha fidelitzat. Una altra dada interessant que es va exposar és que han sigut les primeres eleccions des de 1979 en què l’esquerra ha guanyat a Vilamarxant.

Durant la jornada també es va reflexionar sobre el treball desenvolupat durant la passada legislatura. Es va posar en valor que les úniques inversions destacades que es van fer corresponien a regidories gestionades pels representants de Compromís, Voro Golfe, Rosa Blanes i Manolo Bernad. Amb tot, tant les regidores i regidors com les persones assistents a l’assemblea van assenyalar algunes actituds i errades per a tindre en compte i no repetir en cas de tornar a governar en coalició.

Juan PonceA nivell estatal, el diputat a les Corts, Juan Ponce, va destacar la importància de les pròximes eleccions del 10 de novembre i la rellevància de, en primer lloc, anar a votar, i en segon lloc, fer-ho amb responsabilitat ja que un sol diputat pot marcar el futur govern. La intenció de Compromís era acudir a aquests comicis junt a bona part de l’esquerra (Unidas Podemos i Més País). Però aquesta unió no ha sigut possible i finalment la militància ha donat el suport a l’opció d’anar amb la formació Més País, amb veu pròpia, autonomia política en les qüestions valencianes i una co-portavocia dins del grup parlamentari.

Enric BernabéDurant l’assemblea també es van renovar els càrrecs. El portaveu de la formació continuarà sent Voro Golfe i el secretari d’organització continuarà sent Enric Bernabé, junt a Isabel Amorós, com a secretària i tresorera. A més, es va proposar a diverses persones com a responsables d’àrees més concretes.